Wednesday, May 7, 2008

Etica

Intr-una din zilele astea mi-am adus aminte de una din povetele biblice despre Judecata de Apoi: Dumnezeu spune unui om ajuns la Judecata:
"- Tu mi-ai scultat poruncile si m-ai ajutat cand am fost bolnav, mi-ai dat sa beau si sa mananc atunci cand am fost insetat si infometat, m-ai imbracat cand mi-a fost frig. Tu esti vrednnic de viata vesnica alaturi de cei Buni!"
Si omul intreaba:
"-Cand Te-am oblojit eu si cand Ti-am dat de mancare si de baut si cand Te-am imbracat eu, Doamne?"
"-Atnci cand l-ai ingrijit pe cel mic al Meu!" [adica pe un alt om]

Apoi altuia ii spune
"- Tu mi-ai scultat poruncile DAR NU m-ai ajutat cand am fost bolnav, NU mi-ai dat sa beau si sa mananc atunci cand am fost insetat si infometat, NU m-ai imbracat cand mi-a fost frig. Tu NU esti vrednnic de viata vesnica alaturi de cei Buni!"
Si omul intreaba:
"-Cand NU Te-am oblojit eu si cand NU Ti-am dat de mancare si de baut si cand NU Te-am imbracat eu, Doamne?"
"-Atnci cand NU l-ai ingrijit pe cel mic al Meu!" [adica pe un alt om]

Asa ca, am sa va solicit la un quiz:
Stiind ca in zilele de azi, cersetorii castiga milioane pe luna, isi fac vile si isi insceneaza suferinta, TU, ca un bun credincios, ce faci cand un cersetor iti cere bani?
a). ii dai din putinul pe care il ai.
b). nu ii dai nimic.

M-ar interesa sa si argumentati.

6 comments:

  1. Mah... io nu mai dau bani cersetorilor... dar daca vine o babuta cu flori de la ea din gradina .. ii cumpar buchetelu` chiar daca ii dau 5 lei pe o garoafa...Dar puradeilor alora de vin la semafor cu malacii dupa ei .... le dau fix p*la... aia pot sa munceasca.. pot sa faca ceva... parerea mea...

    ReplyDelete
  2. ... si sunt niste batranei prin oras, cand ii vad imi vine sa ii i-au aks, nu ma simt "agresat" in prezenta lor, daca vrei sa le cumperi ce iti ofera - bine, daca nu - te saluta respectuos si isi vad de treaba ... de altfel, am un sentiment tare ciudat fata (cu Tz) de ei, compasiune, mila, nu stiu ce e, dar ceva e :).
    Pe cand aia din intersectii, la cat is de mici, nesimtirea si marlanismul sunt invers proportionale cu dimensiunile lor, trag de usile masinilor, te mai si injura daca nu ti s-a facut mila de ei ... nici macar nu se mai obosesc sa joace teatru, ah ce de munca silnica as mai face cu ei ... sa produca dracu si ei ceva pt pamantul asta pe care il imput degeaba.
    Idem si pt cei care vand carti si ziare veki si te dau dracului daca nu le cumperi. Alcoolicii si aurolacii cel mult ceva de mancare sa le dai, dar si atunci se uita urat ca "ii jignesti" si oricum tot la munca i-as trimite si pe ei...

    ReplyDelete
  3. paulie, nici io nu le dau. Si decat sa le dau bani sa i fumeze sau sa i bea, mai bine le dau mancare. Si nevasta-mea face la fel.

    ReplyDelete
  4. iel, vezi tu, pentru cei tineri, munca este grea. Si daca se castiga bine din cersit, de ce sa muncesti?

    De batrani ti mila pentru ca in fiecare batran iti vezi parintii, instinctiv, sau in cel mai rau caz, te vezi pe tine... Dupa o viata de tras, sa ajungi la batranete sa te uiti cu jund la o felie de salam mi se pare o palma trasa peste obrazul firii umane.

    Si aia de sus, isi fac vile, isi iau masini de lux, arunca cu banii pe toate cacaturile fara sa vada mizeria din jurul lor...

    ReplyDelete
  5. farte, dak ai muncit sau nu o viata ... sa ajungi la varsta inaintata sa cersesti nu e tocmai cea mai roz situatie. da d la cei mai pici puradei si pana la ditamai matahalele care se dau schiopi sau orbi pe strazi... la munca, nu la intins mana!

    ReplyDelete
  6. tora, io unul incerc sa nu judec... a judeca pe altii / a barfi nu este de noi... are cine sa i judece la sfarsitul vietii... toti o sa fim judecati, cel putin asa sper io, ca asta e scopul vietii... toti o sa fim judecati si o sa fim trimisi in iad sau rai sau o sa fim trimisi sa ispasim pedeapsa reincarnati intr-o musca de cacat (hmmm... mare involutie fata de statutul de roman nu ar fi :))))))))))))))) ).

    LA MUNCA CU ASTIA CARE POT!!!

    ReplyDelete